Pieteikšanās 28.septembrim:

1.solis iepazīsties ar konkursa norises un vērtēšanas kārtību

2.solisveic pašnovērtējumu un izvirzi savus savas izaugsmes mērķus

3.solis– aizpildi un iesniedz pieteikumu: 1., 2. vai 3.līmenim

Konkursa vērtēšanas kārtība

Aktuālo informāciju var apskatīt šeit

Katrs rīts sniedz mums iespēju būt citādiem, nekā mēs bijām vakar, 
tas sniedz mums izdevību būt labākiem, nekā mēs bijām vakar, 
tas sniedz mums izaicinājumu sevi pāraugt, sevi pilnveidot un sevi pārspēt

Vaira Vīķe Freiberga, Latvijas valsts prezidente 1999.-2007.

Mūžīgā vēlme sacensties un būt pirmajam ir katra cilvēka dabā, tikai ne visi saprot, ka, lai kaut ko sasniegtu, ir jāsāk ar sevi. Konkurss “Sacenties pats ar sevi” ne tikai iemāca apzinīgumu un prasmi plānot savu laiku mērķu sasniegšanai, bet arī apbalvo ar to, ko gūt varam tikai mēs katrs pats, un tas ir gandarījums.

Šo 8 gadu laikā esmu nonākusi pie atziņas, ka neviena taustāma balva vai dzirdama uzslava nespēj aizstāt gandarījuma sajūtu, kad varu lepoties ar sevi un to, ko esmu paveikusi. Tā ir dāvana, kas ceļ pašapziņu, dod spēku un liek cīnīties arī turpmāk, jo vislielākās uzvaras tomēr ir tās, kuras esam guvuši cīņā ar sevi pašu

Madara Broka, Mārupes Valsts ģimnāzijas 2021.gada absolvente

KAD un KĀ radās konkurss?

Vērtība, sabiedrība, pašvērtība. Sabiedrība mainās un attīstās. Mainoties sabiedrībai, mainās vērtības, kas dod virzību arī skolas attīstībai. Viss notiek saistībā, ne atrauti.

Pēc iestāšanās ES, no vecāku puses strauji pieauga pieprasījums pēc kvalitatīvas izglītības, un no mūsu skolas, kas atrodas Pierīgā, sākas gandrīz masveidīga skolēnu aizplūšana pēc 6. un 9.klases uz Rīgas ģimnāzijām. Bija jādomā, kā motivēt skolēnus izmantot savu potenciālu pilnvērtīgam darbam un uzņemties atbildību par sava darba rezultātiem un kā izkļūt no reitingu lamatām? Tika strādāts pie skolas mērķiem, uzdevumiem, formulētas skolas vērtības un veidots plāns mērķtiecīgam darbam ilgtermiņā, kas pēc vairākiem gadiem ir nesis augļus- ir spēcīgi samazinājusies skolēnu aizplūšana uz Rīgas prestižākajām skolām, jo paši esam kļuvuši par ģimnāziju.

Kā viens no pasākumiem skolēnu motivēšanai pirms 10 gadiem tika piedāvāts konkurss “Sacenties pats ar sevi!” 5.-12.klasēs. Lai arī pamazām ir mainījusies skolēnu un vecāku attieksme un skolas vieta dažādu reitingu tabulās un skolēni labprāt izvēlas turpināt mācības pašu mājās- Mārupes Valsts ģimnāzijā, konkursu turpinām, jo gadu gaitā tas ir ieguvis  daļas skolēnu atzinību un īpaši pamatskolas klasēs kļuvis iemīļots. Ir skolēni, kuri piedalās konkursā vairāku gadu garumā un, sekojot vecāko brāļu un māsu piemēram, iesaistās jaunākie brāļi un māsas. Īpaši priecē fakts, ka, lai arī sākumā vidusskolas klasēs šis konkurss atsaucību neguva, pēdējos gados konkursā iesaistās arvien vairāk 10.-12.klašu skolēnu. 10 gadu laikā konkursā ir piedalījušies gandrīz 400 skolēnu.

Starp konkursa dalībniekiem nav konkurences, jo par konkursa uzvarētājiem kļūst visi, kas ir izpildījuši visus konkursa nosacījumus un tikuši līdz konkursa finālam. Mācību gada noslēgumā skolēni tiek apbalvoti divās nominācijās:

  1. konkursa Laureāts (skolēniem, kuri ir sasnieguši savu izvirzīto mērķi),
  2. konkursa Finālists (skolēniem, kuri ir tikuši līdz finālam, bet mērķi sasnieguši daļēji).

Konkursa laureātiem un finālistiem piemiņas balvas parasti tiek pasniegtas svinīgā pasākumā, uz kuru tiek aicināti arī skolēnu vecāki un klašu audzinātāji.

Konkursu turpināsim arī šajā mācību gadā

Biruta Sūnaite, direktora vietniece izglītības jomā, konkursa idejas autore

KĀPĒC piedalīties konkursā?

2020./21.m.g. konkursa laureātu ieteikumi:

– Ir mērķis, bet nezini, kā to sasniegt vienam pašam? Piedalies konkursā “Sacenties pats ar sevi”, un tev būs daudz vieglāk. Tu varēsi izvērtēt savu izaugumi katru mēnesi, un pretī saņemsi ieteikumus un atbalstu. Tev būs iespēja uzzināt skolotāju domas par tevi. Tu sāksi mainīties, un bērna rakstura īpašības sāks pamazām nomainīsies uz apdomīgām rīcībām. Dzīve ir sacensība pašam ar sevi nevis ar citiem. Izmaini savas domas par saviem spēkiem kopā ar mums. Ar šo konkursu tavi mērķi neliksies tik tālu un mācības uzlabosies. Tikai nebaidies nospiest pogu “piedalīties” un viss sanāks! Pieņemt lēmumu tikai tavā rīcībā!

Žanna Ļevčenkova, 9.a klase

– Šis konkurss ir labs veids, kā pārbaudīt savu pacietību un uzņēmību. Katru mēnesi, vērtējot savas veiksmes un neveiksmes, ir viegli paskatīties uz sevi it kā no malas. Konkurss palīdz motivēt sevi darīt lietas labāk un savādāk. Ir jēga pacensties un arī neliels azarts – vai izdosies paveikt visu līdz galam. Tas nav viegli mēnesi no mēneša saņemties un turpināt

Armands Bricis, 5.b klase

Konkurss ir brīnišķīgs veids kā izaicināt sevi, lai sasniegtu savu mērķi. Manuprāt, katram ir jāizmēģina. Tas ļoti labi motivē pacensties izpildīt darbu maksimāli labi

Polīna Žarkova, 11.d klase

– Šis konkurss ir kā palīdzība Tev sasniegt savu mērķi. Tu pats vari izvēlēties atzīmi, kuru tu vēlētos kā savu vidējo. Laika gaitā ir iespēja saprast vai tu to vari, vai nē. Šis konkurss Tev palīdzēs nepadoties un rast idejas tālākai nākotnei, lai sasniegtu jebkuru mērķi, kurš tavai dzīvei liekas svarīgs. Gada vidū ir iespēja papildināt savus mērķus, ja saskati tādu nepieciešamību. Konkurss ir ne tikai vajadzīgs, bet arī interesants. Neviens pat nespēj iedomāties, cik interesanti ir pētīt un vērtēt pašam sevi! Galvenais ir nebaidīties un piedalīties, jo bez centības nav uzvaras!

Estere Gruzda, 7.A1 klase

– Man ļoti patika šis konkurss, jo man tas deva motivāciju mācīties. Šī konkursa laikā man ir uzlabojušās sekmes. Man ļoti patika katru mēnesi rakstīt atskaites. Iesaku piedalīties šajā konkursā!

Laura Skudrule, 6.d klase

– Interesants konkurss, kurš palīdz sevi motivēt mācīties labāk un izplānot, ko darīt, lai uzlabotu atzīmi

 Emīlija Zalpētere, 7.A1 klase

– Konkurss bija ļoti interesants. Šī konkursa laikā varēju redzēt savu izaugsmi, saprast cik daudz esmu ieguvusi, un noteikti papildināju manas rakstīšanas prasmes. Visvairāk man patika, ka varēju redzēt savu izaugsmi atzīmēs. Tas man palīdzēja saprast, kā es pilnveidojos un kā mani ietekmē, piemēram, tāds faktors kā semestra sākums vai beigas… Katrā ziņā šis konkurss, man ļoti palīdzēja. Izzinot sevi, es uzzināju jaunas lietas par sevi, sapratu savus plusus un mīnusus. Ļoti iesaku pamēģināt arī citiem! Un paldies tiem, kas mani iedrošināja piedalīties!

Enija Dārziņa, 7.A1 klase

– Šajā konkursā vajag piedalīties! Kāpēc? Tu uzzini daudz ko jaunu par sevi, jo,  izliekot emocijas, sajūtas, rakstot katru mēnesi izvērtējumu, saproti, kāpēc tev ir veicies tā, kā ir veicies. Piedalies konkursā un pārspēj pats sevi!

 Kristians Kabakovs, 7.A1 klase

– Šis konkurss palīdz uzlabot savas atzīmes… Ar šī konkursa palīdzību audzēsi savu gribasspēku, uzlabosi savas sekmes un strādāsi pie savas pašizaugsmes. Piedaloties konkursā ļoti svarīga ir plānošana, bez plānošanas viss būs haosā un pašam būs lieks stress. Konkursa beigās būs ne tikai uzlabojušās tavas sekmes, bet arī tava pārliecība, plānošanas spējas. Būs jāveic arī papildus darbi, palīdzot skolotājiem, klases biedriem, vecākiem. Ja būsi katru mēnesi iesniedzis izvērtējumu un būs ievērojama tava izaugsme vai paša attieksme, saņemsi diplomu

Madara Frīdmane, 6.b klase

 – Es domāju, ka esmu ieguvusi patstāvību un motivāciju, jo tā patstāvība nāk ar to, ka katru mēnesi ir jāpilda dienasgrāmata un jāapraksta kā tev ir gājis, un, pat ja tev nav gājis tik labi, tev ir izvēle padoties vai turpināt šo ceļojumu… Motivācija rodas, kad tu redzi savu izaugsmi un vēlies, lai tā kāptu augstāk un augstāk. Kā arī nepadoties, ja viss tik labi neizdodas, galvenais ir censties un saprast, kas traucē sasniegt savus mērķus

Terēze Citskovska, 7.A1 klase

 

– Konkurss ir interesants veids, kā izaicināt sevi, katru mēnesi aizpildot refleksijas un analizējot savu darbu. Semestra beigās ir iespēja saņem komentārus un vērtējumu par savu attieksmi pret stundām no skolotājiem. Konkurss dod motivāciju mācīties labāk, jo ir jēga. Gada beigās notiek apbalvošana, kur konkursa uzvarētāji saņem balvas

Milana Kiseļova, 11.d klase

– Konkurss iemāca pārspēt sevi, kļūt atbildīgam un motivētam neatkarīgi no apkārt esošā spiediena. Reizi mēnesī aprunājies ar sevi dienasgrāmatā un izdomā, ko vēlies sasniegt nākamajā mēnesī. Mācību gada beigās pārlasi dienasgrāmatu, nākamā mācību gada sākumā atkal centies sevi pārspēt, jo cilvēku dabā ir gribēt to, kā nav, tāpēc šī spēle ir bezgalīga. Savas pārdomas dienasgrāmatas lappusēs ir papildinātas ar skolotāju ieteikumiem un “paldies” vārdiem, kas motivē vēl vairāk. Lielisku citātu vītās un padomu bagātās dienasgrāmatas arī pēc 20 gadiem iedvesmos, jo atmiņas par skolu būs saglabātās vēl nebijušā veidā. Dienasgrāmata. Motivācija. “Es” kā prioritāte sev. Šie ir galvenie atslēgas vārdi lieliskajam konkursam ar nosaukumu “Sacenties pats ar sevi”,

Madara Broka, 12.b klase